Bloomberg muhabiri Jason Schreier, Friends Per Second podcast’ine konuk oldu ve Sony’nin çok oyunculu oyun stratejisi üzerine ilginç detaylar paylaştı. Schreier’a göre, The Last of Us Online projesinin iptal edilmesi, Sony içerisinde oldukça büyük sarsıntılara yol açtı.
Schreier’ın aktardıklarına göre, The Last of Us Online projesi dört yıl boyunca yüzlerce kişilik bir ekiple titizlikle geliştiriliyordu. Ancak, projenin beklenmedik bir şekilde iptal edilmesi, Sony yönetiminde ciddi anlamda karışıklıklara sebep oldu. Schreier, bu durumu, Sony çalışanları arasında adeta bir deprem etkisi yarattığını belirtti.
Sony’nin, Naughty Dog stüdyosunun canlı hizmet oyunlarına değil, tek oyunculu oyunlara odaklanma kararını nasıl karşıladığı ise belirsizliğini koruyor. Ancak, Schreier’ın yorumlarına göre, bu karar Sony içerisinde bazı kafaların uçmasına neden olmuş olabilir. Naughty Dog’un bu tercihiyle kendini kurtardığını düşünen Schreier, diğer stüdyoların canlı hizmet oyunlarına geçiş yaparken başarısızlığa uğradığını belirtiyor.
Oyun endüstrisinde canlı hizmet oyunlarına geçişin risklerini ve zorluklarını vurgulayan Schreier, Rocksteady’nin Suicide Squad: Kill the Justice League projesi, BioWare’in Anthem oyunu ve Arkane Austin’in kapanması gibi örneklerle bu geçişin ne kadar tehlikeli olabileceğini gözler önüne seriyor.
Sonuç olarak, The Last of Us Online projesinin iptali sadece bir oyun projesinin sona ermesi anlamına gelmiyor. Sony içerisinde yaşanan hareketlilik ve oyun endüstrisindeki genel eğilimlere dair ipuçları da ortaya çıkıyor. Canlı hizmet oyunlarına odaklanma kararının nasıl bir sonuç doğuracağı ise merak konusu olmaya devam ediyor.
0 Yorum