Sony ve Naughty Dog iş birliğiyle geliştirilen The Last of Us Online projesinin iptal edilmesi, oyun dünyasında büyük yankı uyandırdı. Bu projeyle ilgili ortaya atılan iddialar, oyun severleri epey heyecanlandırdı. Ancak, projenin iptal edilmesiyle birlikte gözler Concord adlı oyunun piyasaya sürülmesine çevrildi. Peki, Concord neden beklenen ilgiyi görmedi?
Concord’un Başarısızlığı ve Sebepleri
Firewalk Studios tarafından uzun yıllar boyunca geliştirilen Concord, oyuncular arasında hayal kırıklığı yarattı. Oyunun düşük oyuncu sayılarıyla karşılaşması, eleştirmenlerin dikkatini çekti. Peki, Concord’un başarısızlığının ardında yatan sebepler neler olabilir?
- Oyunun popüler türler arasında yer almaması
- Zamanlamasının Valve gibi dev bir firmanın ücretsiz oyunuyla çakışması
- Karakter tasarımlarının ve hikaye anlatımının eleştirilmesi
The Last of Us Online’un İptal Edilmesi ve Sony’nin Tutarsızlığı
The Last of Us serisinin çevrimiçi versiyonu olarak tasarlanan The Last of Us Online projesinin iptal edilmesi, Sony’nin proje yönetimindeki sorunları gündeme getirdi. Bu büyük projenin rafa kaldırılmasının ardında yatan nedenler, oyun severler arasında merak konusu oldu. Sony’nin Concord gibi düşük ilgi gören bir oyunu piyasaya sürmeye devam ederken, The Last of Us gibi büyük bir projeyi iptal etmesi, şirketin önceliklerini sorgulatıyor.
Sony’nin Risk Alma Tutumu ve Canlı Hizmet Oyunları Pazarı
Sektör analistleri, Sony’nin oyun geliştirme konusundaki risk alma tutumunun değiştiğini ve daha güvenli projelere yöneldiğini söylüyor. Bu durumun, PlayStation’ın canlı hizmet oyunları pazarındaki zorluklarla da bağlantılı olduğu düşünülüyor. Sony’nin gelecekteki oyun projelerinde nasıl bir tutum sergileyeceği, merakla bekleniyor.
0 Yorum