Geçtiğimiz aylarda Sony’nin duyurduğu PS5 Pro, oyun tutkunları arasında heyecanla karşılandı. Ancak konsolun teknik detayları hakkındaki tartışmalar da bitmek bilmiyor. Özellikle işlemci performansındaki artışın sınırlı olması, merak konusu olmuştu. Sony’nin lider mimarı Mark Cerny, bu tercihin arkasındaki sebepleri açıkladı.
Digital Foundry ile yapılan röportajda Cerny, PS5 Pro’nun tasarım sürecinde kaynakların verimli kullanılmasına odaklandıklarını belirtti. Mevcut nesil oyun deneyimini maksimum seviyede sunmayı hedeflediklerini vurgulayan Cerny, bu doğrultuda ekran kartına (GPU), belleğe ve depolamaya öncelik verdiklerini ifade etti. İşlemci tarafında büyük bir sıçramanın gerekli olmadığını savunan Cerny, günümüz oyunlarının daha çok görsel performans ve akıcılık üzerine odaklandığını belirtti.
Insomniac Games’in çekirdek teknolojiler direktörü Mike Fitzgerald da aynı röportajda bu yaklaşımı destekledi. Günümüz oyunlarının genellikle PS5’in mevcut işlemcisini tam kapasiteyle kullanmadığını söyleyen Fitzgerald, GPU’nun geliştirilmesinin önemine dikkat çekti.
Galaxy S22 Kullanıcılarına Önemli Uyarı!
Samsung Galaxy S22 kullanıcıları, son One UI 6.1.1 güncellemesiyle karşılaştıkları sorunlarla mücadele ediyor. Bu güncelleme, birçok kritik soruna neden olmaktadır.
PS5 Pro’nun işlemci yerine GPU’ya odaklanması, bazı oyuncular arasında hayal kırıklığı yaratsa da, bu stratejinin görsel kaliteyi ön plana çıkardığı bir dönemde mantıklı olduğu düşünülmektedir. Özellikle ışın izleme teknolojisinin giderek yaygınlaştığı bir zamanda, Sony’nin bu tercihi, PS5 Pro’nun rekabet gücünü artırabilir.
Sony’nin bu stratejisini nasıl buluyorsunuz? PS5 Pro’nun işlemci yerine GPU’ya odaklanmasını doğru bir hamle olarak mı görüyorsunuz? Görüşlerinizi bizimle paylaşın!
0 Yorum