PlayStation’ın eş CEO’su Hermen Hulst, bu sabah yaptığı bir sunumda PlayStation oyunlarını PC platformunda yayınlama stratejilerini açıkladı. Artık canlı servis oyunları aynı anda PS5 ve PC’de çıkarken, tek oyunculu oyunlar daha sonra PC platformuna gelecek.
Hulst, PlayStation’ın tek oyunculu oyunlarını PC platformunda daha sonra yayınlama stratejisinin, daha fazla oyuncuyu PlayStation ekosistemine çekmek amacıyla yapıldığını belirtti. Bu strateji, özellikle büyük hikaye odaklı oyunların PlayStation platformunda öncelikli olarak sunularak, oyuncuların PlayStation’a bağlı kalmasını hedefliyor.
Stratejinin Mantığı
Hulst, PlayStation’ın büyük franchise’larını başka medya alanlarına genişletme çabalarının da aynı amaca hizmet ettiğini vurguladı. Örneğin, The Last of Us’un HBO’daki dizisi veya Gran Turismo’nun filmi gibi projeler, yeni oyuncuları oyun serileriyle tanıştırmayı ve geniş bir kitlenin ilgisini çekmeyi amaçlıyor.
Bu çift yönlü strateji, canlı servis oyunlarını PC platformunda da sunarak geniş bir oyuncu kitlesine ulaşırken, öte yandan tek oyunculu oyunları PlayStation platformunda öncelikli olarak sunarak oyuncuların PlayStation’a sadık kalmasını sağlamayı hedefliyor.
PlayStation’ın bu yeni stratejisi, oyun endüstrisinde farklı bir yaklaşımı temsil ediyor ve PC oyuncuları ile konsol oyuncuları arasındaki ilişkiyi yeniden şekillendirebilir.
0 Yorum