Oyun dünyasında son günlerde Ubisoft’un aldığı tartışmalı kararlar ve Larian Studios’un tepkisi gündemde. Baldur’s Gate 3’ün başarılı yapımcısı Michael Douse, Ubisoft’un Prince of Persia: The Lost Crown projesindeki kararlarını sert bir şekilde eleştirdi. Peki, ne olmuştu da bu kadar büyük bir olay çıkmıştı ortaya?
Ubisoft, son dönemde yaptığı kararlarla oyun sektöründe dikkat çekmeye devam ediyor. Prince of Persia: The Lost Crown projesinin başarılı ekibinin dağıtılması, oyun tutkunlarını ve sektör profesyonellerini hayal kırıklığına uğrattı. Metacritic’te yüksek puanlar alan ve satış başarısı elde eden oyunun ekibinin farklı projelere ayrılması, büyük bir tepki topladı.
Larian Studios’un yayın direktörü Michael Douse, Ubisoft’un bu kararlarını abonelik odaklı iş modeline bağladı. Steam platformundan uzak durma stratejisi ve kendi dijital mağazasına yönelme çabalarının, oyunların başarısını olumsuz etkilediğini iddia etti. Ubisoft’un son dönemdeki oyun çıkışlarının beklentileri karşılayamaması ve abonelik sayılarının düşük olması, şirketin aldığı kararları daha da sorgulanır hale getirdi.
Baldur’s Gate 3 yapımcısı Douse, Prince of Persia: The Lost Crown projesinin Steam platformunda yayınlanması durumunda çok daha başarılı olabileceğini düşünüyor. Oyunun gecikmeli çıkışının satışları olumsuz etkilediği ve potansiyel başarısını gölgelediği görüşünde. Steam’e giriş yaptıktan sonra olumlu tepkiler alan oyun, belki de zamanında yayınlanabilseydi çok daha farklı bir başarı hikayesine sahip olabilirdi.
Ubisoft ve Larian Studios arasındaki bu tartışma, oyun sektöründeki iş modelleri ve stratejileri üzerine de düşündürücü noktaları gündeme getiriyor. Oyun tutkunları ve sektör profesyonelleri, bu tür kararların oyun dünyasına uzun vadede nasıl etki edeceğini merakla bekliyor. Sizce Ubisoft’un abonelik odaklı iş modeli doğru bir yaklaşım mı? Ya da Steam gibi platformlara yönelmek mi daha başarılı olmalarını sağlayabilir? Görüşlerinizi paylaşmayı unutmayın!
0 Yorum