Microsoft, oyunseverlerin dikkatini çeken bir gelişmeyi duyurdu. Şirket, DirectSR API’sinin artık AMD FSR 3.1 (FidelityFX Super Resolution) desteğini sağladığını açıkladı. Bu adım, farklı süper çözünürlük (SR) teknolojilerini tek bir platformda birleştirme hedefi doğrultusunda atılmış önemli bir adım olarak öne çıkıyor.
DirectSR API, başlangıçta Intel’in XeSS ve NVIDIA’nın DLSS teknolojilerini destekliyordu. Ancak AMD’nin FSR 3.1 desteğinin eklenmesiyle birlikte, Windows tabanlı oyunlar daha akıcı, detaylı ve görsel açıdan daha tatmin edici bir deneyim sunacak.
FSR 3.1’in Getirdiği Yenilikler
FSR 3.1’in güncellemeleri oldukça dikkat çekici. İlk olarak, FSR 3.1’in FSR 2.2’ye kıyasla zaman stabilitesini önemli ölçüde artırarak oyun sırasında meydana gelen parlamaları ve titremeleri minimum seviyeye indirdiğini belirtmek gerekir. Bu sayede, hızlı aksiyon sahnelerinde bile ekranın akıcılığı sağlanmış olacak.
İkinci olarak, hayalet görüntülerin (ghosting) daha etkin bir şekilde bastırılmasını sağlayarak hareketli sahnelerde detay kaybı yaşanmadan oyun keyfinin devam etmesini sağlıyor. Özellikle yüksek çözünürlüklü oyunlarda bu tür optimizasyonlar, oyunların daha gerçekçi ve akıcı bir deneyim sunmasını sağlıyor.
FSR 3.1 SDK’sının DirectX 12, Vulkan ve Unreal Engine 5 gibi popüler platformlarla uyumlu olması da büyük bir avantaj sağlıyor. Bu durum, geliştiricilerin oyunlarında FSR 3.1’i kullanarak geniş bir donanım yelpazesinde yüksek performans elde etmelerine imkan tanıyor.
DirectSR API sayesinde, oyun geliştiricileri AMD’nin, Intel’in ve NVIDIA’nın süper çözünürlük teknolojilerinden tek bir arayüz üzerinden faydalanabilecekler. FSR 3.1’in DirectSR ile entegrasyonu sayesinde, oyun deneyimlerinin daha akıcı ve görsel açıdan etkileyici olması bekleniyor.
0 Yorum