Oyun dünyasında açık dünya oyunları son yıllarda yıldızı parlayan türlerden biri haline geldi. Büyük haritalar, sonsuz keşif imkanı ve zengin içerikleriyle oyuncuları kendine çeken bu tür, oyuncuların hayallerindeki macerayı sunma iddiasıyla yola çıkıyor. Bethesda gibi devasa oyun şirketleri de bu trendi takip ederek devasa haritalara ve sayısız içeriğe sahip oyunlara odaklanmış durumda.
Fakat Bethesda’nın son oyunu Starfield, beklenenin aksine eleştirilerle karşılaştı. Oyunun “1000 gezegen” vaadi, oyuncuları heyecanlandırmak yerine hayal kırıklığına uğrattı. Bethesda Game Studios’un yönetmeni Todd Howard, yapılan eleştirilere kulak verdi ve hatalardan ders çıkardı.
Bethesda’nın Ders Çıkarması
Todd Howard’ın BAFTA ile yaptığı röportajda, Starfield’ın en büyük eleştirilerinden biri olan “1000’den fazla gezegen” iddiasına değindi. Howard, bu kadar fazla gezegen yaratmanın zaman ve kaynak açısından mantıklı olmadığını kabul etti. Geliştirme ekibinin de bu fikre tam anlamıyla destek vermediğini belirtti. Oyunun piyasaya sürülmesinin ardından oyuncuların keşfettikleri dünyaların çoğunun içeriğe sahip olmadığını fark etmeleri, eleştirilere neden oldu.
Howard, geriye dönüp baktığında 1000 gezegen fikrinin hata olduğunu dile getirdi. Oyunun 30 Eylül’de yayınlanacak olan Shattered Space eklentisi ise tek bir gezegene odaklanarak daha derin ve dolu bir deneyim sunmayı hedefliyor. Geliştiricilerin çok sayıda boş gezegen yaratmak yerine, içeriği zengin ve görevlerle dolu bir dünya inşa etmeleri, oyunculara daha kaliteli bir oyun deneyimi sunabilir.
Gelecekteki Projeler ve Dersler
Shattered Space’in Starfield’ın eleştirilen yönlerine nasıl bir çözüm getireceği ve oyunculara ne tür bir deneyim sunacağı merak konusu. Ancak Bethesda’nın eleştirilerden ders çıkardığı ve gelecek projelerinde daha iyi kararlar alacağı kesin. Oyun dünyasında artan rekabet ortamında, oyuncuların beklentilerini karşılayacak ve onları heyecanlandıracak oyunlar geliştirmek her zamankinden daha önemli hale geldi.
0 Yorum