Son PlayStation State of Play etkinliğinde duyurulan Horizon Zero Dawn Remastered, beklenen ilgiyi göremedi. Oyuncular arasında büyük bir hayal kırıklığı yaratan remastered versiyon, Ghost of Yotei’nin gölgesinde kaldı. Sosyal medyada dolaşan karşılaştırmalar ise yeni versiyonun PS4 orijinalinden daha kötü göründüğü iddialarına neden oldu.
Yapımcılar, oyunun grafiklerinde yapılan iyileştirmeleri vurgulayarak eleştirilere cevap verdi. Guerrilla Games’in stüdyo ve sanat direktörü Jan-Bart Van Beek, remastered versiyonun aslında PS4 versiyonuna göre birçok önemli geliştirmeyi içerdiğini belirtti.
Van Beek’in açıklamasına göre, Aloy’un yeni modeli Forbidden West’ten alınmış ve karakter aydınlatması ile ten tonları iyileştirilmiş. Saç gölgelendiricileri geliştirilirken, PS5 ile PS4 arasındaki görsel farkların sebebi de açıklandı.
Aloy’un manken gibi görünümü eleştirilere neden olsa da Van Beek, bunun teknolojik ilerlemelerin bir sonucu olduğunu belirtti. Yüzün Trilaterals 4D tarama teknolojisiyle tarandığını ve yüz mekanizmasının büyük ölçüde geliştirildiğini açıkladı.
Çim yoğunluğundaki iyileştirmeler veya detaylardaki ince ayarlar, bazı oyuncuları etkilerken, genel olarak PS4 grafiklerine sadık kalmak isteyenler de var. Oyun remasterlarındaki görsel sıçramaların azalması, oyuncuları daha fazla orijinal içeriklerin peşinde koşmaya yönlendirebilir.
Epic Mickey Rebrushed veya Diablo 2 Resurrected gibi remaster oyunlarının aksine, Horizon Zero Dawn Remastered’da görsel farklar belirgin olmayabilir. Ancak teknolojinin ilerlemesiyle birlikte oyunların grafiklerindeki küçük artışlar bile büyük bir etki yaratabilir.
Umarız gelecekte daha fazla orijinal oyun ve az remaster yapımı görebiliriz. Oyun dünyasında sürekli aynı oyunların remastered sürümlerini görmek yerine, yenilikçi ve taze içeriklere daha fazla odaklanmak herkes için daha heyecan verici olabilir.
0 Yorum